week 14 tm 15

29 november 2019 - Andalusië, Spanje

was iets mis gegaan met uploaden waardoor de laatste 3 weken weg gingen.

week 14:

ik had een nieuwe taak gekregen en dat was om met hout te gaan werken. een nieuwe leraar weer die me van alles over hout ging leren maar gelukkig wist ik hier wel al het een en het ander over omdat ik altijd vaak met mijn opa deed hout bewerken en vogelhuisjes deed maken vroeger. heel toevallig zat hij ook net een vogelhuisjes met de clienten te maken en kon ik hier gelijk aan mee doen wat ik erg leuk vond om te doen. ik kreeg ook weer een beter band met de clienten van de pinteria wat letterlijk betekent schilderen maar dat hoort er onderandere ook bij. na er 3 dagen hadden gewerkt was er al een mooi resultaat.. 20 mooie vogelhuisjes die door heel la fundacion geplaatst ging worden. we mochten ze zelf gaan ophangen met de clienten in de bomen. eentje viel er al gelijk uit de boom waardoor een client heel hard schrok en moest huilen waardoor alles stop werd gezet. ik ben even een stukje gaan wandelen met hem en daarna voelde hij zich beter omdat die een andere mocht gaan ophangen waar hij deze keer zijn naam op had gezet. We hingen hem op en hij viel niet gelukkig waarna hij erg blij werd en begon te springen in de lucht.. prachtig om te zien!

Week 15

We gingen met een ander projectje beginnen .. eerst naar de winkel voor nieuw hout en naar een plek gratis hout aan ons wouden geven. Dat waren pallets en die moesten we gaan kapot maken en de bruikbare spullen ervan gebruiken. toen we hiermee klaar waren naar 2 dagen konden we gaan beginnen . er waren 2 projecten en eentje ervan was de kerststal maken en daar is de leraar zelf mee aan de slag gegaan met 3 andere clienten. na 2 dagen begon het al ergens op te lijken en stond er al van alles. ik zelf kon gaan beginnen met het maken van rechte houtstukken van 5 bij 20 , dit deed ik met een andere cliënt waar ik een goeie band mee had opgebouwd. later na brachten we deze naar een andere klas en werden er hiermee engeltjes gemaakt die er erg mooi uitzagen. we zijn er nog steeds mee bezig en het zal nog wel even duren allemaal , alle engeltjes worden gebracht naar ons winkeltje waar ze de spullen verkopen. Dat ligt midden in het centrum en de verkoop gaat al erg goed!