de eerste 3 weken van de internationale stage!

15 september 2019 - Chiclana de la Frontera, Spanje

6 maanden terug hoorde Thias en ik dat er een mogelijkheid is om internationale stage te lopen. We keken elkaar aan en wisten gelijk dat we dit samen gingen doen, We zijn in gesprek gegaan met de docent en zijn gaan kijken wat mogelijk is. We kwamen er al snel achter dat het een heel gedoe is om alles te regelen dus hebben we een middelingsbureau ingeschakeld waardoor alles wat makkelijker ging. Uiteindelijk hadden we een mooi huisje (sociale woning) het is niet erg groot maar het heeft alles wat je nodig hebt. Eenmaal alles gereld en we in het vliegtuig zaten kwamen de spanningen wel op , het is toch best wel iets om samen met een vriend 4 maanden naar het buitenland te gaan. Toen we eenmaal aankwamen in ons huisje waren we erg enthousiast en we hadden eerst een week vakantie waar we goed gebruik van hebben gemaakt door alles te verkennen , een paar stadjes af te gaan ,  een fiets te regelen voor stage en nog veel meer.

De eerste 2 weken van de stage:

natuurlijk zijn we eerst een paar dagen van te voren kennis gaan maken en dit verliep erg goed en we waren erg enthousiast over de instelling. Het zag er goed uit met leuke cliënten die wel van een grapje hielden , ook al konden we geen Spaans hield dit ons niet tegen om gezellig met elkaar te doen en spelletjes te spelen met de cliënten. Toen het maandag was en het eindelijk zover was om onze eerste dag stage te lopen hebben we onze fiets gepakt en na een tijdje zoeken hadden we het gevonden en waren we op tijd om mee te gaan met de transport. De transport houd in dat je de cliënten gaat ophalen van hun huis en ze later weer terug brengt. Toen we terug kwamen van de transport en alle cliënten gearriveerd waren was iedereen erg enthousiast , de eerste dag van de dagbesteding!
Ze waren aan het rennen , elkaar aan het knuffelen , voorstellen aan diegene die elkaar niet kende en schreeuwden van blijdschap. Toen we eenmaal aankwamen in de les waar we die week moesten beginnen hebben we ons voorgesteld en zijn we gaan observeren en vragen wat er allemaal word gedaan op een dag werd ons al snel verteld dat het vrij basic is. Je moet bijvoorbeeld opdrachtjes maken als tafeltjes van 10 (1x6 , 3x5, etc) , of iets maken en hun het laten intekenen met verschillende kleuren, woordjes leren en herhalen. We hadden er zogezegd te veel van verwacht en dat het moeilijk was maar we voelde ons gelijk op ons gemak waardoor we snel ons eigen weg konden gaan wat ik wel erg fijn vond.

na een 2 weken stage lopen en veel met onze collega's doen na werktijd zijn we helemaal gesetteld. We hebben het erg naar onze zin en de dagen vliegen voorbij , we werken tot 4 uur en gaan dan aansluitend naar de fitness toe en daarna gaan we meestal iets met onze collega's doen zoals naar het strand gaan, naar een muziekconcertje gaan , naar de bioscoop echt van alles!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl